007 dat lust ik wel

nieuws

Het is natuurlijk niet nieuw dat kinderen de toekomst zijn. En die kinderen krijgen het best zwaar, want zij moeten een heel hoop zooi wegwerken die wij achterlaten. Hoe eerder wij al een beetje beginnen met de al aangerichte zooi op te ruimen, hoe beter.


Een van die dingen is dat er toch wel wat eer te behalen valt betreffende gezond eten. We eten te weinig groente. Volgens het Voedingscentrum moet en kan dat beter.

‘De Vaders van Groentegoed’ hebben hier een antwoord op en zijn een bedrijf begonnen in gezond broodbeleg. Een teler, een kok en een marketeer, hoe mooi wil je het hebben?

Een goed plan, een mooie start-up die helemaal klaar is voor een scale-up. Het mes snijdt aan zoveel kanten, het is zo’n product met enorme potentie en een fantastisch verhaal. Het gaat over toekomst, over gezondheid, over geluk. Het moet meer worden dan een product dat verdwijnt in de schappen van de supermarkt, tussen het geweld van de concurrentie. 


Hoe mooi zou het zijn als een kind liever een boterham met tomaat/americain wil, dan een boterham met chocopasta. Als kinderdagverblijven de rijstwafel smeert met de kikkererwt/ paprika spread. Dat er in de lunchpauze op scholen de tijd genomen wordt om kinderen kennis te laten maken met gezonde varianten op salami en hagelslag. We hoeven niet opnieuw onderzoek te doen om aan te tonen dat het werkt. Kinderen houden meer energie om te leren en zijn juist rustiger als het gaat om ongewenst druk gedrag. En dat allemaal door zoiets simpels als minder suiker en minder E-nummers.

Dit is zo kansrijk.

007 dat lust ik wel

nieuws

Het is natuurlijk niet nieuw dat kinderen de toekomst zijn. En die kinderen krijgen het best zwaar, want zij moeten een heel hoop zooi wegwerken die wij achterlaten. Hoe eerder wij al een beetje beginnen met de al aangerichte zooi op te ruimen, hoe beter.


Een van die dingen is dat er toch wel wat eer te behalen valt betreffende gezond eten. We eten te weinig groente. Volgens het Voedingscentrum moet en kan dat beter.

‘De Vaders van Groentegoed’ hebben hier een antwoord op en zijn een bedrijf begonnen in gezond broodbeleg. Een teler, een kok en een marketeer, hoe mooi wil je het hebben?

Een goed plan, een mooie start-up die helemaal klaar is voor een scale-up. Het mes snijdt aan zoveel kanten, het is zo’n product met enorme potentie en een fantastisch verhaal. Het gaat over toekomst, over gezondheid, over geluk. Het moet meer worden dan een product dat verdwijnt in de schappen van de supermarkt, tussen het geweld van de concurrentie. 


Hoe mooi zou het zijn als een kind liever een boterham met tomaat/americain wil, dan een boterham met chocopasta. Als kinderdagverblijven de rijstwafel smeert met de kikkererwt/ paprika spread. Dat er in de lunchpauze op scholen de tijd genomen wordt om kinderen kennis te laten maken met gezonde varianten op salami en hagelslag. We hoeven niet opnieuw onderzoek te doen om aan te tonen dat het werkt. Kinderen houden meer energie om te leren en zijn juist rustiger als het gaat om ongewenst druk gedrag. En dat allemaal door zoiets simpels als minder suiker en minder E-nummers.

Dit is zo kansrijk.

meer breinbriesjes